Tuesday, October 14, 2014

Bahagia ke duduk dengan mertua?






Wahh baca tajuk pun dah seram dah. Hihi sebenarnya sensitif kan bab mertua2 ni. Tapi taj kira aku nak ulas jugak!! Hhaha.


Sentuh bab duduk dengan mertua ni mesti ramai yang geleng kan? Jujur bagi aku, duduk dengan mertua ipa duai semua tu memang banyak kena tolak ansur, sabar, memahami, menghormati semua yang baik2la. Sebab apa? Sebab tu kunci untuk kita bahagia dengan mertua!!

Aku dudduk dah 4 tahun tak pernah gaduh2 x pernah masam muka dengan mertua or ipa duai.kalau terasa dalam hati tu normallah kan. Aku memang banyak mengalah. Tak pernah nak bersuara tak puqs hati ke apa!!. Yang penting aku buat kerja aku dah settle.

Satu aku nak pesan, duduk rumah mertua tu jangan nak malas2 ringankan tangan tu menolong. Aku selalunya banyak kerja aku setteljan. Tak nak mak mertua aku buat. Sebab aku pikir dia dah beruumur kesian nak buat kerja macam2.

 Sapa kata duduk dengan mertua tak seronok. Bagi aku seronok je. Yang penting pandaila bawak diri ye. Mulut tu janganla kunci rapat langsung x nak sembang2. Kalau kita mesra dah tak ada rasa janggal dah.

 Aku lalui hari2 aku ni tak memenatkan. Mood sentiasa kena happy. Tapi kalau period biasa lah mood kelaut. Hari2 aku wAjib teguk esp telan vit b sebiji n vit c. Brand apa? Mestilah SHAKLEE.  Dah aku pengedarnya wajiblah aku amik. Hehe. Sebab tu lah aku buat kerja macam2 badan bertenaga je.. Sebab aku telan semua tu haha


Kalau korang berminat bolehla
 contact: Reen010891096
 fb:Azureennurainkhaire
 page:sihat jelita


























4 comments:

  1. huhuhu harapnya mampu la kalau satu hari nanti kena duduk dengan ibu mertuaku. hehehe

    jemput singgah blog sy http://ezrameza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Reen..ummi pyn duduk ngn mertua..day hampir 4 tahun..Alhamdulillah semuanya ok..Ummi pun happy sngt dok ngn mertua Ni..Back kata org xkenal maka x cinta

    ReplyDelete
  3. Betul umi lumrah duduk.ngn mertua klau.tak terasa hati.tu adatlah kan manusia. Yang penting kita ni kena jadinprofesional byk bertolak ansur n bersabar kan umi.

    ReplyDelete