Sunday, November 16, 2014

Cara nak kurus dengan mudah dan semulajadi

Selamat petang uolsss. Kita harap hari ini lebih baik dari semalam. Cuba doa yang baik2, fikir yang baik2 Insyaallah yang datang nanti baik.

Hari ini kita rasa kan nak share cara slim degan mudan dan semulajadi walaupun hakikatnya nak kurus tu bukan mudah sebab perlu disiplin yang tinggi. Jangan ada impian kalau hari2 teringin nak makan cheese cake, nak makan burger fast food say bye la tu kurus. Hihii

Kita pernah rasa down, stress, tak ada keyakinan diri dengan diri sendiri sebab kita pernah alami masalah berat badan naik mendadak semasa hamil. Bayangkan dalam masa seminggu berat bolwh naik sampai 4 kilo. Sedih kan. Masa kita nak masuk labour room berat 86kg lepas bersalin dalam pantang 78kg adalah turun sikit tapi badan memang kembang habis longgar2 tak ada cutting sedih tau. Orang pun sebuk cakap.badan kita kembangla gemukla . Kita rasa stress tau. Lagi stress bila buka almari nak pakai baju yang ada semua tak muat lagi sedih.

Semenjak dari itu kita terpaksa beli baju lain cutting besa2 udah la rupa kita ni macam orang tua. Husband kita cakap macam orang tua. Kita ni lagi stress langsung tak ada keyakinan diri.  Sampai lah ada suatu hari tu husband dia main fb tenguk newsfeed terjumpa korset yang boleh kuruskan badan. Kita pun setujula dah dia kat nak order. Dalam hati ni (rak yakin pakai corsets boleh kurus tapi amik jela nak jaga hati suami)  hihii.
Dekat 2 bulan juga saya pakai korset & sapu cream berangin tu. Tapi apa pun tak kurang. Hihi. Kita dah fedup bertekad nak betul2 kurus.

BERMULA KISAH SAYA CUBA MAKANAN TAMBAHAN UNTUK KURUS (ALA YANG LOGO DAUN HIJAU TU)

Kita dah tak boleh tunggu dan lihat dengan keadaan badan kita. Pada suatu hari tu saya terjumpa kedai supplements yang logo daun hijau tu. Saya masuk saya ceritakan masalah saya. Then saya beli apa yang dia suggest aloevera, teh lemon n minuman shake. Tidak dinafikan pengambilan secara konsisten dan makanan terkawal memang membantu kita menurunkan  berar badan. Ramai yang tegur dan puji. Bab makan kita memang disipline junkfood, kerepek biskut2, air tin kafein langsung kita tak sentuh. Kita minum air masak sahaja. Supplements ini memang bagus. Tapi kita stop sebab tak tahan mahal. Hihi kesian husband kerja sorang sahaja.

Kita mula cari alternatif lain nak cuba supplements yang agak mampu la. Saya cari2 kita ternampak iklan Shaklee di fb cikgu nurulyusenazuin. Kita terus wasap dia tanya tentang set slim bf. Kita terkejut dengan harga yang ditawarkan sangat berlbaloi macam2 boleh dapat. Masa tu saya order esp untuk tenaga, kenyang yang panjang n bf. Alfalfa bagi susu pekat n nak kurus, lecithin mencairkan lemak n mencantikkan kulit.

Kita memang tak menyesal langsung tau amik set slim n bf Shaklee ni badan memang mantain je kurus. Tapi belum dapat macam anak dara la berat 55kg sekarang  berat 65kg tapi okla dari 78kg. Paling kita suka badan jadi ringan. Kalau tak dulu berat buat kerja sikit dah tercungap. Sekarang kalau buat kerja sampai.orang tegur suruh berhenti betapa beetenaga kan. Dapat extra bonus susu memang pekat, lemak . Anak kita pun tak meragam cepat kenyang. Kadang tu baju kita sampai basah. Memang serokok sangat2  tau bila dah kurus walau belum capai target paling penting baju yang dulu tak muat dah boleh pakai.

Kita nak.pesan ni tau. Kalau uolss nak betul2 kurus berkesan kan amalkan ni

1.pengambilan air masak sekurangnya 3liter lebih lagi bagus
2.elakkan makanan tiada khasiat
3.lebihkan sayur dan buahan
4.ambil makanan pada waktu yang perlu (breakfirst,lunch &dinner) kalau boleh makan malam paling lambat pukul 8.
5. Cuba banyakkan pergerakan
6.set dekat otak bila lapar nak air bukan makanan.

Cubalah uolss Insyaallah berkesan. Dengan set slim Shaklee semulajadi. Harga pun berbaloi.

Berminat
Pm/wasap/call:0108910956
Fb:Azureen nur ain khaire
Fanpage: sihatjelita
Email: Azureennurainkhaire@gmail.com

1 comment: